سرریز شدن سد مخزنی دویرج دهلران ایلام + فیلم مسئولان در تدارک اجرای مصوبه متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان | معوقات حقوق بازنشستگان لشکری، کشوری و تأمین اجتماعی واریز خواهد شد اطفای حریق انبار ذغال با تلاش و سرعت عمل آتش نشانان مشهدی (۱۴ اردیبهشت) مرگ ۲ نفر براثر مسمومیت با گاز در ساری (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) واژگونی پژو ۲۰۶ در فکوری| آتش نشانان دو محبوس حادثه را نجات دادند (۱۴ اردیبهشت) جاده چالوس یک طرفه شد (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) هواشناسی خراسان رضوی هشدار نارنجی صادر کرد (۱۴ اردیبهشت) زلزله مشهد را لرزاند + جزئیات (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) پیش‌بینی هواشناسی در خراسان رضوی و مشهد (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) | باران در خراسان رضوی شدت می‌گیرد تداوم بارش باران در ۱۷ استان (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) «یسنا» دختر ناپدید شده ترکمن ربوده شده بود؟ آخرین وضعیت افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی | بازنشستگان خواستار افزایش حقوق با رقمی بالاتر از مصوبه مزد هستند (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) سارقان کابل‌های برق فشار قوی در مشهد شناسایی و دستگیر شدند (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) بارش باران و لغزندگی معابر در جاده‌های خراسان رضوی (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) جزییاتی درباره درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال موزه‌ها فردا شنبه (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) تعطیل است امنیت غذایی از ارکان امنیت ملی است همه آنچه باید درباره حساسیت فصلی بدانید جلوگیری از ۳ هزار سقط عمد جنین سالم در کشور حریق منزل مسکونی در بلوار میرزا کوچک خان + تصویر حادثه(۱۳ اردیبهشت)
سرخط خبرها

داستان پرحاشیه توله یوزهای «ایران» ادامه دارد | یوز دوم هم پَر!

  • کد خبر: ۱۰۹۲۴۶
  • ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۴
داستان پرحاشیه توله یوزهای «ایران» ادامه دارد | یوز دوم هم پَر!
توله یوز‌های ایرانی در این مدت چه بلا‌هایی که سرشان نیامد و سازمان محیط زیست طی این یکی دوماه چه اخبار متناقض و عجیبی که منتشر نکرد.

عروجی | شهرآرانیوز؛ توله یوز‌های ایرانی در این مدت چه بلا‌هایی که سرشان نیامد و سازمان محیط زیست طی این یکی دوماه چه اخبار متناقض و عجیبی که منتشر نکرد. اول گفتند توله‌ها سه ماده قشنگ و زیبا هستند. برای همین اسمشان را مردم ایران در یک پویش ملی انتخاب کنند و ما بهترین‌ها را انتخاب می‌کنیم. مردم برای تصویر آن سه توله یوز کلی غش و ضعف کردند. خوش حال بودند.

بعد گفتند نه ببخشید، یکی شان از اول هم سالم نبود و خودش مرد. بعدتر گفتند باز هم عذرخواهی می‌کنیم این توله‌ها همه شان نر هستند. همه هاج وواج مانده بودیم که چطور می‌شود در آن سازمان بزرگ و عریض وطویل یک دام پزشک متعهد و متخصص وجود نداشته که جنسیت آن‌ها را متوجه شود. بعد بر آمد که یکی از توله‌ها مرده، چون از همان ابتدا نارسایی داشته و ناقص بوده و هر اتفاقی هم که می‌افتاده باز هم تلف می‌شده است. حالا هم دوباره به فاصله خیلی کوتاهی خبر آمد که دومین توله هم بعد از اینکه متوجه شده اند دچار مشکل شده در مسیر رفتن به بیمارستان از بین رفته است.

همان زمان پلنگی در شهر قائم شهر سرگردان از در و دیوار خیابان‌ها بالا می‌رفته که از بیم حمله به شهروندان ناچار می‌شوند با تیر جنگی او را هدف قرار دهند. در همین مدت هم چیزی حدود ۱۶ خرس به دلایل مختلفی چه در محل نگهداری شان چه به وسیله شکارچیان یا مردم از بین رفتند. پرسش اصلی اینجاست آیا سازمان محیط زیست واقعا در حال مراقبت از گونه‌های درحال انقراض است یا دارد کاری می‌کند که همین چندگونه باقی مانده هم از بین بروند؟ چطور می‌توان باور کرد که حافظان یوز آسیایی نتوانستند از پس مراقبت از این سه توله بربیایند و توضیح روشن و شفافی هم ارائه نشود؟

بعد از مرگ توله اول پزشک معتمد مرکز پرورش یوز آسیایی با اطمینان گفته بود: «توله‌های دوم و سوم از زمان تولد افزایش وزن خوبی داشته و تیم اجرایی و علمی مرکز تکثیر یوز آسیایی به صورت شبانه روزی تمامی رفتار‌ها و تغذیه توله یوز‌های دوم و سوم و یوز ماده را بعد از جراحی رصد و پایش می‌کنند.»، ولی باز هم با همه این مراقبت‌های شبانه روزی یکی دیگر از آن‌ها دیروز تلف شد. حالا همه نگران تنها باقی مانده این خانواده و مادرشان هستند که بعید نیست چندروز دیگر خبر تلف شدنشان به دلایل مختلف از سوی سازمان محیط زیست منتشر شود. آمار‌ها می‌گوید تاکنون حدود ۵۰ قلاده یوزپلنگ در ایران مشاهده شده است؛ اما نمی‌توان به طور دقیق این تعداد را ثابت کرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->